Новини 12.08.25

ПФУ затвердив Порядок оскарження рішень, дій (бездіяльності) його територіальних органів та їх посадових осіб щодо пенсійного забезпечення, надання страхових виплат та соціальних послуг

 

Постановою ПФУ від 13.06.2025 №21-1 затверджено Порядок оскарження рішень, дій (бездіяльності) територіальних органів Пенсійного фонду України та їх посадових осіб щодо пенсійного забезпечення, надання страхових виплат та соціальних послуг. 

Порядком передбачено, що:

  • страхувальники, застраховані особи, пенсіонери, члени їхніх сімей мають право на оскарження рішень, дій (бездіяльності) виконавчих органів ПФУ та їх посадових осіб в адміністративному порядку у порядку підлеглості до керівника виконавчого органу Пенсійного фонду, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення, вчинено дії (бездіяльність), а в разі відмови у задоволенні скарги – до органу Пенсійного фонду вищого рівня та/або до адміністративного суду;
  • застраховані особи, страхувальники, інші особи, які перебувають у правовідносинах, передбачених цим Законом, мають право на оскарження рішень, дій (бездіяльності) територіальних органів уповноваженого органу та їх посадових осіб у порядку підлеглості до керівника відповідного територіального органу уповноваженого органу, посадовою особою якого винесено оскаржуване рішення, вчинено дію (бездіяльність), а у разі відмови в задоволенні скарги – до уповноваженого органу та/або в судовому порядку.
 Скаргу слід подати протягом 30 календарних днів з моменту ознайомлення з рішенням, що оскаржується.

Загальний строк подання – до 1 року з дати ухвалення рішення.

Пропущений з поважної причини строк подання скарги може бути поновлений органом, який розглядає скаргу / Пенсійним фондом України.

Якщо рішення ухвалив керівник органу, оскаржити його можна безпосередньо до Пенсійного фонду України або до адміністративного суду.

За Порядком №21-1 у скарзі має бути зазначено:

  • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта / унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності) (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
  • найменування територіального органу Фонду, яким видано рішення, що оскаржується, дата і номер (за наявності);
  • суть порушеного питання, прохання чи вимога;
  • дата складення скарги.

Якщо до скарги не додано необхідні для її розгляду документи, Пенсійний фонд України витребовує додатково документи та відомості, що перебувають у володінні органу, що призначає пенсії, рішення якого оскаржується.

Скарга повинна бути викладена в письмовій формі та подана шляхом особистого звернення, надіслана поштовим відправленням або подана в електронній формі, у тому числі з використанням вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування (станом на 11.08.2025 не опублікована).